Business Analist / Product Owner Farmacie

Functieomschrijving

Met je hoofd in de ICT en je hart bij de zorg! PharmaPartners ontwikkelt en beheert zorgsystemen voor de geïntegreerde eerstelijns zorg. Wij zijn een organisatie met een uitgesproken visie én aanpak op continue vernieuwing met de focus op groei. Daar kan jij een bijdrage aan leveren!

Voor onze Business Unit Farmacie zoeken wij ter uitbreiding een: Business Analist / Product Owner (fulltime)

De Business Unit Farmacie ondersteunt apotheken met software voor hun core business activiteiten. Wij helpen apothekers om efficiënt te werken waarbij de veiligheid van de patiënt continu wordt bewaakt. Je komt te werken bij een domeinkenniskampioen en marktleider op het gebied van eerstelijnszorg.

Als Business analist met ook de Product Owner rol binnen het scrumteam ben je dé brug tussen de business en development. Als Business Analist stel je business requirements op en samen met de architect zorg je voor de vertaling van de gebruikersbehoefte naar eisen aan de producten. Naast het uitvoeren van analyses, uitwerken van de oplossingen bouw je samen met een ontwikkelteam de benodigde software(aanpassing) en monitor je het gebruik ervan bij de klanten. Met het vervullen van de rol van product owner binnen het team krijg je de kans om ook echt te realiseren wat je hebt geanalyseerd en uitgewerkt.

Je bent in staat de belangen van verschillende stakeholders in kaart te brengen en overeenstemming te vinden tussen de verschillende belangen. Je hebt regelmatig contact met de verschillende organen waarin klanten vertegenwoordigd zijn. PharmaPartners vindt het belangrijk om samen met klanten uit te werken wat er gebouwd moet worden.

Je acteert binnen een enthousiast en ambitieus team van 4 business analisten en een User Experience Designer. Je werk nauw samen met de Portfoliomanager en rapporteert aan de Manager Research & Development (R&D 30 fte) van de Business Unit Farmacie (totaal 75 fte).

Word je enthousiast van het zorgen dat functionaliteiten niet alleen werken maar ook 24/7 beschikbaar zijn voor ongeveer 1200 apotheken? Houd je van een complexe omgeving vind je het leuk om collega’s te coachen in de business analyse vaardigheden dan is deze functie wat voor jou.

Een werkdag kan er als volgt uitzien:
Je begint de dag met de stand-up van je team. Daarna ga je aan de slag met het voorbereiden van de volgende sprints voor de refinement-sessie zodat het team door kan met het ontwikkelen van de aanpassing in de software. Omdat je bezig bent met een aanpassing welke ook impact heeft voor Operations stem je de oplossing af met hen zodat deze goed beheerd kan worden na oplevering. Je hebt nog enkele vragen van collega’s om af te handelen en dan is het alweer tijd voor de lunch.

Na de lunch werk je met het portfolioteam aan de roadmap om te bepalen waar op middellange termijn aan gewerkt gaat worden door alle teams. Omdat we met verschillende bedrijfsonderdelen verantwoordelijk zijn voor verschillende domeinen wordt dit op een later moment ook met hen besproken.

Vervolgens neem je nog deel aan een vergadering met een aantal klanten en collega’s om geplande aanpassingen te bespreken en hierop feedback te verkrijgen. Hier worden ook ontwikkelingen besproken die in de markt spelen zoals aankomende wetswijzigingen en de gevolgen hiervan.

Vereisten

Wat vragen we van jou?

  • HBO+ werk- en denkniveau;
  • Bedrijfskundig en/of IT-technisch inzicht/ opgeleid;
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare positie;
  • Ervaring in het gebruiken van Business Analyse technieken;
  • Ervaring met de Scrum methode is een pré;
  • Je straalt senioriteit uit;
  • Bij voorkeur ervaring met het werken met een softwareproduct;
  • Kennis van de markt is geen voorwaarde, maar wel een pré.

Wie ben jij?

  • Toegewijd, Ondernemend en Vooruitstrevend. Dit zijn onze kernwaarden;
  • Je staat stevig in je schoenen;
  • Je zoekt graag afstemming met klanten/gebruikers, je vindt het leuk om stakeholdermanagement te doen;
  • Je hebt oog voor de lange termijn, maar wel met de mentaliteit om op korte termijn een stap te zetten (oplossingsgericht). Positief en constructief;
  • Trots als klanten blij zijn met wat je bedacht en gerealiseerd hebt;
  • Je durft besluiten te nemen;
  • Je bent bestand tegen druk en communiceert te alle tijden goed, helder en rustig. Je bent daardoor in staat om te schakelen met de verschillende betrokken partijen.

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een goed salaris;
  • 8,33% vakantiegeld;
  • 26 vakantiedagen, mogelijkheid om 5 extra dagen te kopen (naar rato);
  • €500,- persoonlijk budget;
  • Uitstekende pensioenregeling;
  • Leaseauto;
  • Variabele beloning, die meegroeit met over performance;
  • Goede overige secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Budget voor opleidingen;
  • Programma’s voor ontwikkeling binnen het bedrijf & TSS holding d.m.v. talentenprogramma’s;
  • Een uitdagende en professionele werkomgeving met een gezonde dosis zingeving.