Overslaan naar content

Chanel Sterrenburg

“Ik was echt even overdonderd, maar inmiddels voel ik me helemaal op mijn plek.”

Soms verloopt een loopbaan net even anders dan gepland. Dat pakte verrassend goed uit voor Chanel Sterrenburg. Ze begon ooit als kapster, werkte daarna als apothekersassistente en vond uiteindelijk haar plek bij PharmaPartners als Customer Support Specialist Farmacie. Ze vertelt openhartig over haar overstap naar het kantoorleven, de uitdagingen van een nieuwe werkomgeving en de voldoening die ze haalt uit het helpen van klanten én collega’s.

Sofieke de Rooij

Hoe ben je bij PharmaPartners terechtgekomen?

Ik heb drie jaar in de apotheek gewerkt als assistente. Dat was leerzaam, maar ik merkte dat ik toe was aan iets nieuws. Ik miste leeftijdsgenoten om me heen, tegelijkertijd wilde ik wel in de zorg blijven werken. Via een oud-collega en een online vacature kwam ik terecht bij PharmaPartners. De functie van Customer Support Specialist Farmacie sprak me meteen aan, vooral omdat ik al ervaring had met Pharmacom. Daarnaast was ik ook gewoon benieuwd naar het kantoorleven – dat is toch echt iets anders dan werken in een apotheek.



Hoe bevalt het nu op kantoor?

In het begin was het echt wennen. Drie beeldschermen, werken via Teams en e-mail, iedereen achter zijn eigen bureau… dat was ik niet gewend. Maar inmiddels bevalt het heel goed. Ik ben een echte teamplayer en ik was bang dat ik er alleen voor zou staan, maar dat is totaal niet zo. Iedereen is super behulpzaam en zet echt een stap extra voor elkaar.

Wat ik ook leuk vind, is dat ik mijn ervaring als apothekersassistente hier goed kan gebruiken. Ik kan collega’s helpen door mijn kennis uit de praktijk met hen te delen. En als ik een apotheker aan de lijn heb die gefrustreerd is omdat iets niet werkt, dan snap ik dat gevoel: ik kan me echt inleven.



Zijn er dingen anders dan je had verwacht?

Ik ging er eigenlijk vrij open in, zonder al te veel verwachtingen. Tijdens mijn sollicitatie heb ik aangegeven dat ik vooral wilde ontdekken hoe het is om bij PharmaPartners te werken. Het was voor mij echt een kruispunt: óf ik ging hier aan de slag, óf ik zou nog een andere opleiding gaan doen. Gelukkig blijkt dit precies te zijn wat ik nodig had.

Wat ik wel een beetje onderschat had, was hoe pittig het begin zou zijn. Ik dacht: ik heb ervaring met Pharmacom, dus dat komt wel goed. Maar er komt zóveel op je af in het begin. Nieuwe systemen, nieuwe processen en dan ook nog wennen aan het kantoorleven. Ik was echt even overdonderd, maar inmiddels voel ik me gelukkig helemaal op mijn plek.



Zijn er specifieke vaardigheden die je sinds je start hier hebt ontwikkeld?

Op technisch vlak heb ik veel geleerd. Ik ben van nature iemand die graag met haar handen werkt, niet iemand die achter een laptop zit. Techniek was nooit echt mijn ding. Maar inmiddels weet ik hoe ik printers moet aansluiten, welke soorten er zijn, en ik heb zelfs wat IP-kennis opgedaan. Inmiddels vind ik het ook echt leuk. Als er nu een hardware-vraag binnenkomt, denk ik: ‘Oeh, dat weet ik!’ Dat geeft me een goed gevoel.

Het inwerktraject gaf me de ruimte om alles rustig te leren, ook al wilde ik in het begin meteen aan de slag. De wekelijkse gesprekken met mijn coach waren daarin waardevol en gaven me een veilig gevoel. Nu heb ik haar minder nodig, maar ze checkt nog steeds af en toe bij me in – dat voelt prettig.



Hoe ervaar je de cultuur en werksfeer binnen PharmaPartners?

Wat ik heel fijn vind, is dat je hier echt jezelf kunt zijn. Je hoeft je niet anders voor te doen of heel zakelijk te zijn. Iedereen is benaderbaar, ongeacht zijn of haar functie. Er werken hier veel verschillende mensen en dat maakt het werk extra leuk - er heerst een fijne, diverse sfeer.



Is er iets wat je het komende jaar graag wilt bereiken?

Vlieguren maken! Gewoon veel oefenen, ervaring opdoen en zorgen dat ik een stabiele factor word binnen het team. Nu ben ik soms nog een beetje overal en nergens – dan wil ik hier iets leren, dan daar weer iets. Maar ik wil graag die rust en stabiliteit vinden, zodat ik ook anderen kan helpen of iets kan uitleggen. En dat komt vanzelf, want als ik zie hoeveel ik nu al heb geleerd… dat is echt bizar. Wat ik ook fijn vind, is dat je hier kunt blijven groeien. Ik hoef niet meteen een andere functie, maar ook binnen Customer Support zijn er mogelijkheden om extra taken op te pakken. Het klantcontact blijft daarin voor mij een van de leukste onderdelen.



Tot slot: Wat zou je potentiële sollicitanten willen meegeven over het werken bij PharmaPartners?

Ga er blanco in, net als ik. Je moet leergierig zijn en er volledig voor willen gaan, want het is best een intensief traject. Maar als je het eenmaal onder de knie hebt, is het zó leuk om klanten te helpen. Die eerste maand was wel even wennen. Alles was nieuw: de systemen, de mensen, zelfs het gebouw. Ik ben serieus verdwaald geraakt in het begin! Maar dat gevoel is nu weg. En ik zeg het nu ook al tegen nieuwe collega’s: laat je niet overdonderen, neem je tijd. Het is niet zoals in de apotheek, waar je meteen aan de slag kunt. Hier heeft het misschien even tijd nodig, maar uiteindelijk valt alles écht op z’n plek.