Rotterdamse werkmentaliteit
Hester probeert het vertrouwen ook over te brengen op sollicitanten. “Natuurlijk wil ik tijdens sollicitatiegesprekken zo realistisch mogelijk zijn en geen verwachtingen scheppen die we niet waar kunnen maken. Tegelijkertijd wil ik overbrengen dat als je meegaat in de stroming die hier heerst en wij zien dat je echt intrinsieke motivatie hebt om aan de slag te gaan, je van ons het vertrouwen krijgt om eventueel door te groeien.”
Wat voor stroming Hester bedoelt? Zij omschrijft dit zelf als “De Rotterdamse werkmentaliteit”: hard werken, er met zijn alle voor gaan, maar wel met de Brabantse gezelligheid. Er wordt regelmatig stilgestaan bij hoe hard we hebben gewerkt en wat de resultaten zijn. Dit combineren we met gezelligheid zoals een barbecue en een borrel.”
Warm welkom
Naast het bijwonen van de sollicitatiegesprekken is een andere taak van Hester het inwerkproces van nieuwe medewerkers. “Als nieuwe medewerkers bij ons starten is het belangrijk dat ze goed binnenkomen. Op hun eerste werkdag ben ik het aanspreekpunt. Daarnaast organiseer ik verschillende onboardings-activiteiten, die mede ervoor zorgen dat nieuwe collega’s een warm welkom krijgen en wegwijs worden in de organisatie.”
Talentenprogramma’s
Verder houdt Hester zich, naast hard werken en de gezelligheid, ook bezig met haar persoonlijke ontwikkeling. Ze doet dit in een van de talentenprogramma’s die PharmaPartners aanbiedt: het Young Professional Program (YPP). “Het YPP biedt starters op de arbeidsmarkt training om wat meer over zichzelf te leren kennen. Het staat in het teken van vragen als ‘Wie ben ik?’ en ‘Ken ik mezelf goed genoeg?’. Er wordt onder andere stilgestaan bij hoe je in het werkveld om moet gaan met leiderschap, communiceren en feedback geven. Het kan soms best moeilijk zijn om als starter in een organisatie te levelen met medewerkers die hier al twintig jaar werken.” PharmaPartners biedt veel ruimte voor zelfontwikkeling, door onder andere drie verschillende talentenprogramma’s aan te bieden.
Meer naamsbekendheid voor PharmaPartners
Bij de vraag hoe Hester de toekomst binnen PharmaPartners voor zich ziet, hoeft ze niet lang na te denken. “Ik ben veel bezig met Employer Branding: zorgen voor meer naamsbekendheid voor PharmaPartners. Hier zou ik mij verder in willen verdiepen. Als je nu in het centrum van Oosterhout aan iemand vraagt of diegene PharmaPartners kent, is het antwoord waarschijnlijk ‘nee’. Het zou leuk zijn als iedereen die ik daar over vijf jaar aanspreek, antwoordt met: ‘ja, ik ken PharmaPartners!’”