Passie voor ICT en zorg
“Voordat ik bij PharmaPartners terecht kwam, werkte ik als applicatiebeheerder op een callcenter waar ritten verzorgd werden voor WMO-vervoer,” vertelt Jethro. “Ik heb een opleiding tot junior accountmanager gevolgd, maar ik was ook geïnteresseerd in computers. ICT heeft mij hierdoor eigenlijk altijd al aangetrokken.” Door een gebrek aan doorgroeimogelijkheden bij zijn vorige werkgever ging Jethro verder kijken. Uiteindelijk kwam hij bij PharmaPartners terecht. “Ik kende PharmaPartners nog niet dus had ik ook weinig verwachtingen, maar de combinatie van zorg en ICT vind ik erg interessant. Ik wil graag een bijdrage leveren aan de zorg in Nederland. Nadat ik binnen een week al twee gesprekken had gehad, was ik enthousiast en kon ik hier aan de slag.”
Inwerktraject en eerste jaar
Het eerste jaar bij PharmaPartners was intensief met veel nieuwe informatie, systemen en klanten. Dankzij de fijne collega's kreeg Jethro de tijd om zich in te werken. “Er zijn veel documenten beschikbaar, maar het was in het begin wel even zoeken naar wat precies de bedoeling is en wat de verschillende afdelingen precies doen. Team Clusterbeheer heeft te maken met zowel de huisartsen als apotheken. Daarom heb ik ook contact met bijna alle afdelingen binnen PharmaPartners, dit maakt mijn werk erg leuk.”
Optimalisatie van systemen
Jethro houdt zich op de afdeling Clusterbeheer vooral bezig met het bijhouden van systemen op de achtergrond. Denk hierbij aan tabellen en informatievoorzieningen die de klant gebruikt. Zijn werk is grotendeels data-gebaseerd en systematisch; aspecten die hem goed liggen. “Het werken op de achtergrond, het uitvoeren van scripts en het schoonhouden en optimaliseren van onze systemen. Dat vind ik de leukste aspecten aan mijn werk. Het is fijn dat wij kunnen bijdragen aan een soepele samenwerking tussen apotheken en huisartsen op een cluster*.”
Van reactief naar proactief
De verandering van reactief naar proactief werken binnen Clusterbeheer is volgens Jethro belangrijk. “Toen ik hier een jaar geleden startte, waren we vooral bezig met het oppakken van meldingen vanuit de klanten. We hebben dit jaar echter een mooie stap kunnen maken door proactiever aan de slag te gaan. De clusters zijn zo groot dat er veel verbetering mogelijk is. Het opschonen en verbeteren van de samenwerking zijn goede stappen om de clusters beter te laten samenwerken en uiteindelijk de dienstverlening voor de patiënt te verbeteren. Daarbij zijn het analyseren van tabellen en het opschonen en veilig samenvoegen van dubbele dossiers belangrijke taken.” Waar Jethro naar uit kijkt? Binnenkort start hij ook met het houden van overleggen met verschillende clusters, waardoor hij in gesprek kan gaan over verbeteringen in de systemen en wensen van de zorgverleners. “Dit helpt om nog meer proactief te worden en onze dienst te verbeteren. De samenwerking met andere afdelingen binnen PharmaPartners is hierin essentieel. Samen komen we tot een goed resultaat, uiteindelijk doen we het allemaal voor de klant.”
* Een cluster is een database waarin huisartsen en apotheken samenwerken in gedeelde patiëntdossiers.