sofieke de rooij
"Tijdens mijn sollicitatie werd al benoemd dat er een goede sfeer in het team hangt. Ik merkte al snel: dit zijn niet alleen woorden, maar dit wordt ook waargemaakt."
Ondanks dat ze niet specifiek op zoek was naar een baan in de customer support of in de zorg, kwam Sofieke de Rooij toch terecht als Customer Support Specialist bij de business unit Huisartsenzorg. Zij vertelt hoe zij haar eerste 100 dagen bij PharmaPartners heeft ervaren.

Hoe ben je terechtgekomen bij PharmaPartners?
Een beetje per toeval, eigenlijk. Bij het zoeken naar een nieuwe baan was ik niet per se op zoek naar iets specifieks, maar stuitte ik per toeval op PharmaPartners. Ik ben toen uit interesse navraag gaan doen naar wat de functie van Customer Support Specialist bij PharmaPartners zoal inhield. Dit sprak me aan en na verschillende telefonische contactmomenten mocht ik op sollicitatiegesprek komen.
En het werk als CustomerSupport specialist bevalt dus?
Ja zeker. Ondanks dat mijn vooropleiding en vorige baan in een andere richting zaten, heb ik het heel erg naar mijn zin. Bij mijn vorige werk had ik ook klantcontact. Dit vond ik een van de leukste aspecten aan mijn baan. Ik ben blij dat ik dat nu weer veel heb. Daarnaast is het werk zelf heel uitdagend. In het begin was het soms een beetje overweldigend, maar toen ik eenmaal wat ingewerkt was en ook daadwerkelijk met alle informatie aan de slag kon, werd het snel heel leuk.
Hoe zag je inwerktraject eruit?
Ik begon elke dag met een overdracht over verschillende onderdelen en modules uit Medicom. Dit is een heel groot systeem, waardoor je veel kennis tot je moet nemen. Ook luisterde ik regelmatig mee met telefoongesprekken van andere CS-collega’s. Dit was heel nuttig, want zo kon ik de kennis die ik daarvoor had geleerd bij de overdrachten koppelen aan gesprekken in de praktijk. Na een aantal weken overdrachten te hebben gehad, had ik mijn eerste beldag, onder begeleiding nog natuurlijk.
Het inwerktraject kan vooral aan het begin een beetje overweldigend zijn, maar naarmate de tijd vordert merkte ik dat ik al wel veel kennis opgedaan had, waardoor ik stap voor stap steeds meer zelfstandig aan het werk kon. Daarnaast is er altijd ruimte om vragen te stellen aan collega’s. Dat is sowieso iets wat ik als enorm positief ervaar aan het team. Iedereen maakt in het begin al duidelijk dat je echt dingen moet vragen; liever iets voor je gevoel “te vaak” vragen, dan het zelf gaan uitzoeken zonder dat je weet wat je aan het doen bent.
Hoe ben je verder opgevangen door het CS-team?
Ik ben heel warm opgevangen door het team. Tijdens mijn sollicitatie werd al wel benoemd dat er een erg goede sfeer in het team hangt, maar het is natuurlijk altijd even afwachten hoe dat in het echt is. Ik merkte echter al meteen in mijn eerste week: dit zijn niet alleen maar woorden, maar het wordt ook waargemaakt. Daarnaast merkte ik al direct dat je bij iedereen terecht kan. In het begin is het best spannend om veel vragen te moeten stellen, zeker omdat ik iemand ben die het liefst zelf eerst iets uitzoekt. Maar ik heb al snel geleerd: durf gewoon dingen te vragen en daarin brutaal te zijn.