Overslaan naar content

Yoëlla van der Heijden

“Door mijn werk bij PharmaPartners draag ik toch mijn steentje bij aan de eerstelijnszorg.”

“Mijn moeder zei altijd al dat ik in de zorg zou gaan werken. Ik koos uiteindelijk voor marketing, maar door mijn werk bij PharmaPartners draag ik toch mijn steentje bij aan de eerstelijnszorg.” Yoëlla van der Heijden kwam tijdens haar opleiding Commerciële Economie via een bekende van haar terecht bij PharmaPartners. Eerst voor haar meewerkstage, toen als werkstudent en later volgde een mooie afstudeerstage. Inmiddels werkt Yoëlla als Marketing Assistent voor de business units Farmacie en eHealth binnen PharmaPartners. “Na mijn afstuderen had ik natuurlijk ook een ander bedrijf kunnen zoeken, maar mede dankzij de leuke collega’s, zit ik hier helemaal op mijn plek.”

Diverse werkzaamheden

Alhoewel Yoëlla tijdens haar opleiding ook al aan de slag ging bij PharmaPartners, ziet ze zeker verschil met de taken die ze nu heeft. “Ik krijg nu veel meer dingen mee dan enkel de uitvoerende taken. Ik word nu ook meegenomen in het opstellen van het marketingbudget, het uitdenken van campagnes en het meedenken over marketingstrategieën. Op deze manier kan ik processen in het bedrijf verbeteren en draag ik bij aan informatievoorziening voor de klant.” Het marketing vak binnen PharmaPartners is erg breed. “Ik heb mijn opleiding gekozen omdat deze breed was en ik niet goed wist wat ik wilde gaan doen,” vertelt Yoëlla. “Tijdens mijn stage kwam ik erachter hoe leuk marketing eigenlijk is, maar ook binnen de marketing zijn nog veel verschillende functies. In het marketing team van PharmaPartners werkt iedereen als allround marketeer. Daardoor kan ik hier veel verschillende dingen doen, nieuwe vaardigheden opbouwen en mezelf blijven ontwikkelen. Dat vind ik op dit moment erg fijn.” Heeft iedere marketeer binnen het bedrijf dan dezelfde taken? Dat is niet het geval. Yoëlla: “We verdelen de werkzaamheden onderling en kijken daarbij ook naar ieders interesses. Ik vind bijvoorbeeld foto’s maken en het opnemen van video’s en webinars in onze eigen studio erg leuk. Ook het opmaken van digitale, interactieve, pagina’s voor onze klanten doe ik graag. Collega’s komen hiervoor vaak naar mij, ik vind het leuk om te doen en ben er handig in. Mijn onderscheidend vermogen binnen het marketing team is dat ik, omdat ik net van school kom, nieuwe inzichten meebreng. Dit kan ik uiten in de vorm van creatieve content zoals videografie en beeldmateriaal bewerken. Op deze manier hoeven we dat werk ook niet meer uit te besteden.”



Werkplezier

Plezier in het werk is voor Yoëlla erg belangrijk. De informele cultuur binnen het bedrijf draagt daar zeker aan bij. “De waardering die ik hier krijg is erg fijn. Na elk event of project heb ik wel het idee dat er echt iets gedaan wordt voor de collega’s die hier hard aan hebben gewerkt. Ik waardeer het dat daar aandacht aan wordt besteed, het zit hem echt in de kleine dingen. Daarnaast is de laagdrempeligheid binnen de organisatie erg fijn. Zelfs de directie is makkelijk te benaderen. Als je ergens mee zit, kun je het altijd bespreken door de open cultuur.” Wanneer Yoëlla succes behaalt in haar werk? “Als ik zelf ergens een creatieve draai aan heb mogen geven en de collega’s mijn ideeën en uitwerking leuk vinden. Daar krijg ik nou energie van!”