Direct een match
“Na mijn studie Farmakunde aan de Hogeschool Utrecht werd ik benaderd om bij PharmaPartners te komen werken. Nadat ik mij had verdiept in het bedrijf, leek de combinatie tussen zorg en ICT me erg leuk. Ik heb altijd al technische aanleg gehad maar deze combinatie kende ik nog niet. Het was voor mij duidelijk dat ik niet in de apotheek wilde werken, maar wél een bijdrage wilde leveren aan de zorg. Bij PharmaPartners heb ik de achtergrond van de eerstelijnszorg opgezocht.”
Toen Sabira startte aan haar eerste baan had ze weinig verwachtingen. “Doordat ik tijdens het sollicitatieproces al een keer had meegelopen had ik wel een beeld van wat er ging komen. Maar dat het werk zo veelzijdig was, dat had ik niet door. Als Customer Support Specialist doe je veel meer dan alleen met klanten bellen.” Pharmacom is een complete applicatie en dat bevalt Sabira heel goed. “Het werk hier heeft mijn verwachtingen overtroffen doordat het zo uitgebreid is,” vertelt ze. “Ik blijf leergierig naar meer, omdat ik heel de applicatie wil leren kennen. Door de apotheken met mijn kennis te ondersteunen, kan ik bijdragen aan een betere eerstelijnszorg.”
Young Professionals Program
Het afgelopen jaar volgde Sabira samen met een aantal andere collega’s uit het bedrijf het Young Professionals Program. “Het Young Professionals Program vormt een zoektocht naar jezelf en ik heb dan ook een grote persoonlijke ontwikkeling doorgemaakt. Ik heb veel geleerd en het programma heeft geholpen bij bewustwording van bepaalde zaken.” Die kennis neemt ze nu mee in haar werk als Customer Support Specialist. Sabira: “In mijn dagelijkse werkzaamheden probeer ik lessen zoals communicatie, zelfreflectie en samenwerking mee te nemen. Ik zou het programma zeker aanraden aan ieder die nog jong is in het werk hier. De inhoud en de trainingen zijn erg leuk. Je leert jezelf kennen en ook leer je jezelf beter te positioneren in het werkveld. Echt een aanrader dus.”
Doorgroeien
Als Customer Support Specialist houdt Sabira zich bezig met het ondersteunen van apothekers, zodat zij zo goed mogelijk gebruik kunnen maken van de software. Deze ondersteuning wordt zowel telefonisch als via bijvoorbeeld het klantenportaal geboden. Daarnaast ondersteunt ze ook de wat nieuwere collega’s in haar team bij het beantwoorden van vragen van klanten. “In de toekomst zou ik mij graag willen verdiepen in de rol van trainer,” vertelt Sabira. “Dit kan zowel intern als extern in de apotheek. Mijn rol van vraagbaak voor het team speelt hier al op in. Ik haal veel energie uit het helpen en ondersteunen van anderen. Daarnaast kan ik zo ook mijn eigen kennis vergroten doordat ik veel verschillende en complexe vragen tegenkom. De basis van Pharmacom heb ik inmiddels onder de knie maar er valt nog veel te leren.”
Binnen PharmaPartners liggen er voor Sabira veel mogelijkheden om door te groeien. Zowel binnen haar eigen team als naar andere afdelingen. “Ik wil graag doorgroeien en daar is het nu ook echt het moment voor, die kans wil ik dan ook zeker pakken.” Wanneer Sabira haar doel heeft behaald? “Klanttevredenheid vind ik het belangrijkst. Als de klant tevreden is, ben ik succesvol geweest.”